Forum startsiden
Bardensberetning Rollespill Hovedsiden Startsiden
 Hjelp  •  Søk  •  Innstillinger  •  Grupper  •  Bli Medlem  •  Profil  •  Logg inn for å lese dine uglebrev  •  Logg inn
Vis neste tema
Vis forrige tema

Start Nytt TemaSvar på Tema Vis forrige temaEmail til en venn:List users that have viewed this topicLagre dette emnet som en filPrintable versionLogg inn for å lese dine uglebrevVis neste tema
Av Innlegg
Gabriella
Administrator

Ble medlem: 17 Des 2006
blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 12, 2009 12:06 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Tom Bombadil skrev:
Eg las nettopp og Isgats, og lurer på kvifor det landet er med. Dei er like godt utvikla som t.d. USA i dag, og siden dei fokuserar såpass mykje på hæren antar eg at dei har same type våpen, altså maskingevær, atombombar, kvitt fosfor, jagarfly osb., så eg antar at eg dermed kan lage ein karakter som er basert på Rambo og slakte meg igjennom heile verda? Isgats verker som ein krigersk nasjon, så eg lurer også på kvifor resten av verda eksisterar, kvifor er dei ikkje "nuka" tilbake til krittalderen, eventuelt slavane til Isgats?

det stemmer at isgats potensielt er godt utrystet ja.. men det vi har gjort i mange rs er å sette utviklings stadiet deres til den tiden vi ønsker, som, somoftest har vert fra 1850-1950 årene... altså før dagens moderne våpens tid. dermed har vi unngått ting som raketter og fly osv... og holdt oss til gamle ting som muskudundere, tog som transportmiddel, gamle biler osv... når det i få tilfeller blir nevnt ting som tyder på at vi nå befinner oss i en tid i isgats som tilsvarer vår egen tidsregning, så pleier det å bli nevnt utrolig lite om fordelene det kan gi av teknologiske ting, generelt for verden, annet enn hva som gjelder karakterene.
jeg vil tippe at utviklingen ligger på rundt 1950 nå også i dette rs av isgats.. fordi vinta muligens er etterkommere av karakterer nevnt i tidligere rs eller noe og da stemmer tiden til det... men vet ikke sikkert...

Cancer Gender:Female Tiger AvloggetPersonal Gallery of GabriellaVis Medlemmets ProfilSend uglebrevSend e-postVisit poster's websiteMSN Messenger
Tom Bombadil

Ble medlem: 25 Aug 2009
norway.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 12, 2009 2:18 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Det vil likevel gje dei våpen langt betre enn det andre land har. Viss min karakter t.d. skulle møte bandittar frå Isgats, så har dei "tommy-guns" og kalisjnikover, det vil jo bli slakt.

Det verker som om denne rpg'en gjer det veldig vanskeleg å lage ein "vanleg" karakter, ein krigar uten spesielle krefter, som min karakter er.

- Tom Bombadil

Aries Gender:Male Pig AvloggetPersonal Gallery of Tom BombadilVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 12, 2009 2:24 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

dette er et RS ute dungeon master i vanlig forstand... alle har firheten og muligheten til å skrive det de ønsker, men det ligger også et annsvar i det.. blandt annet at en ikke gjør seg til gud og ødelegger for resten av spillerene.. jeg har vert med på mange rs hvor folk har prøvd å overgå hverandre i å ha best evner, og det blir ganske kjedelig etterhvert...alle vil være den peneste/kjekkeste og mektigste, mens der den virkelige historien ligger er i våre svakheter, ikke i våre styrker, for det handler ikke bare om å løse et oppdrag, men å skrive en spennende historie... begrensninger som karakterer har er derfor likeså viktige som evnene deres.

vi får se hvordan dette gårSmile om noen er redd at kuler skal gjøre det for enkelt for spilleren, så får en heller bli litt kreativ.. lage seg noen evner på karakteren sin, eller skurkene en møter, som foreksempel.. magisk skjold mot kuler.. eller noe sånt...bullett resistance hehe:P

husk at alle som er med i et rs kan også når som helst skrive inn skurker eller slemme ting en møter på i skogen som en må bekjempe:)

Cancer Gender:Female Tiger AvloggetPersonal Gallery of GabriellaVis Medlemmets ProfilSend uglebrevSend e-postVisit poster's websiteMSN Messenger
Tom Bombadil

Ble medlem: 25 Aug 2009
norway.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 12, 2009 8:05 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Hm, du har rett. For berre skrive at eg har eit veldig mektig skjold da, som kan motstå kuler og gudveitkvaanna Wink

- Tom Bombadil

Aries Gender:Male Pig AvloggetPersonal Gallery of Tom BombadilVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 12, 2009 8:09 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

hehe... thats the spirit;) magiske smykker er gøy

silverdragonfire

Ble medlem: 09 Des 2009

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 12, 2009 8:25 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Altså så lenge man ikke har lyst til å bli middelpunktet til oppmerksomheten i alle land sør for Isgats tror jeg at det er ganske selvsagt at man ikke bruker skytevåpene sine (men har dem med seg, for nødstilfeller)

Libra  Horse AvloggetPersonal Gallery of silverdragonfireVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Aasmund

Ble medlem: 27 Aug 2009

norway.gif
Legg utSkrevet: Man Des 14, 2009 11:51 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Snow & Archen:

Mmm, hadde igrunn passet godt om dere to møtte hverandre før jeg møter på dere. Evt. at jeg kommer inn og gir Snow et tilsvarende oppdrag til det jeg ga Tom Bombadill, og Snow så møter på Archen og tar 'Cone' med seg på oppdraget Razz

Pisces Gender:Male Dragon AvloggetPersonal Gallery of AasmundVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Corvidae

Ble medlem: 29 Des 2006
blank.gif
Legg utSkrevet: Man Des 14, 2009 2:01 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Hei!

Som skaper av Isgats, så får jeg komme med litt oppklaring her. Hvis dere leser under beskrivelsen av riket, så vil dere se at Isgats er i fred med sine omliggende naboland, og ønsker å ha minst mulig å gjøre med omverdnen.

Dessuten er isgatsere inneforstått med at pistoler og skytevåpen ikke vinner over magi, og de ønsker derfor ikke å provosere Marada og de andre magiske rikene unødig, som de har gjort tideligere. Det skal nevnes at Isgats har vært i utallige konflikter med nabolandene tideligere, men at de rett og slett ga opp siden de ikke klarte å knekke den magiske koden.

Som Gabriella riktig poengerer, så ligger Isgats' utvikling rundt 1930-50. De har ikke atomvåpen, flyvåpen eller høy-konvensjonelle våpen, som USA i dag. I sin tid skapte jeg Isgats for å lage en sterk kontrast til den "magiske verden". Men dette er nå engang en fantasiverden, og jeg har derfor valgt å gjøre Isgats mye mindre utviklet enn land som USA f.ks, nettopp for å unngå at Isgats "nuker" hele verden. Anbefaler alle å lese historikken til Isgats, så vil dere se at riket ikke utgjør en trussel mot resten av verden. Smile

Dessuten er det svært tvilsomt at dere treffer på en isgatser utenfor rikets egne grenser. Og det er ganske enkelt fordi isgatsere overhodet ikke er interessert i å bevege seg i andre deler av verden. Isgatsere bærer heller ikke våpen som "tommy guns".

Så til silverdragonfire: Kjempemorsomt at du skapte en søster til Vinta! Jeg likte beskrivelsen din veldig godt. Jeg håper søsknene snart kan gjenforenes! Jeg har ikke skrevet så mye fra Vinta i det siste, siden han er sammen med Alezand. Men det hadde vært veldig fint hvis Vinta f.ks forlot de andre, og møtte søsteren sin utenfor skogen eller noe i den dur Smile

Leo Gender:Male Snake AvloggetPersonal Gallery of CorvidaeVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Corvidae

blank.gif
Legg utSkrevet: Man Des 14, 2009 2:07 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

silverdragonfire skrev:
Vel, med utgangspunkt i dagens samfunn antar jeg at befolkningen ville protestere hvis de angriper andre land uten grunn, selv om de ikke er vennlige mot magibrukere. Og siden det er et demokrati har folket faktisk en viss grad av makt.

Det stemmer at Isgats var et aggresivt land tideligere, men som silverdragonfire skriver, så er det i dag et demokrati som hindrer at riket kan herje som de vil. Og ja, de hadde kolonier tideligere, men de aller fleste av disse er frigjorte. De skaffer de fleste råvarene sine ved noenlunde rettferdig handel.

Leo Gender:Male Snake AvloggetPersonal Gallery of CorvidaeVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Snow

Ble medlem: 06 Des 2009
norway.gif
Legg utSkrevet: Man Des 14, 2009 11:09 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Aasmund skrev:
Snow & Archen:

Mmm, hadde igrunn passet godt om dere to møtte hverandre før jeg møter på dere. Evt. at jeg kommer inn og gir Snow et tilsvarende oppdrag til det jeg ga Tom Bombadill, og Snow så møter på Archen og tar 'Cone' med seg på oppdraget Razz

Ja, nå har våre karakterer møttes, så da ble det de to som møttes først:D

Leo Gender:Female Snake AvloggetPersonal Gallery of SnowVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Ons Des 23, 2009 2:57 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Ser mange har skrevet videre og det er supert:)
jeg har en liten ferie nå i julen men på nyåret skal jeg få sendt en meld til Tighron som er GM i dette RS og høre hva som skjer videre, så vi kan komme videre i hovedoppdraget også.

God jul og et eventyrlig nytt år til alle sammen:)

Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Man Jan 18, 2010 9:50 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Godt å ha deg tilbake tigeren.
har sotte å revet meg i håret og bitt vekk alle neglene mens jeg har ventet på at du skulle vokne fra dvalen:) men er jo min feil også da.. når du var gira på å skrive sist så var jeg i dvale:P
men nå er det liv her og mange flinke nye folk som skriver.. gleder meg til deres tolkning av den "uvanlige" kampen rundt Liia:D og hva enn jeg har planer om å kokkelure frem etter det *gni seg i hendene*.. kjenner havet kaller iallefall;)

Nightwolf
Administrator

Ble medlem: 25 Des 2006
blank.gif
Legg utSkrevet: Søn Feb 14, 2010 1:42 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Endelig klart å kreke meg tilbake etter å ha klart å tiltrkke meg alle 3 rundene av influensa blæh

Libra Gender:Female Cock AvloggetPersonal Gallery of NightwolfVis Medlemmets ProfilSend uglebrevVisit poster's website
silverdragonfire

Ble medlem: 09 Des 2009

blank.gif
Legg utSkrevet: Søn Feb 14, 2010 2:08 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Og jeg som trodde at dette forumet hadde dødd. -.- Godt å se at det fremdeles er noen som skriver.

Libra  Horse AvloggetPersonal Gallery of silverdragonfireVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Tighron
Æresmedlem

blank.gif
Legg utSkrevet: Søn Apr 11, 2010 9:16 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Dersom våre kjære administratorer ønsker å fortsette/ta over som Spilledere, da vil rset fortsette også. Vi ordner ansvaret via meldinger så snart som systemet tillater.

Men desverre har jeg ikke mulighet til å være pådriveren bak prosjektet for tiden. Noe jeg heller ikke har vært og kunnet siden omtrent midten av februar, beklager til alle at jeg "glemte" og glemte å si fra med en gang. Sad

Nok å si at virkeligheten har satt sine klør så dypt i meg at tiden ikke har strukket til. Om jeg har den største flaks i verden så kan det hende jeg kan komme tilbake som passiv skriver fra slutten av april. Vis ikke vil jeg ikke ha mulighet før i sent mai/tidlig juni. (: /)>

De ideene jeg får blir sendt til de nye Spilllederne, og så får jeg ønske alle spillere, brukere og medlemmer lykke til med historiene dere kommer til å skrive frem.

- Tighron, Ole-Øyvind. Fanget av tiden og egen dumhet.

Gemini Gender:Male Cat AvloggetPersonal Gallery of TighronVis Medlemmets ProfilSend uglebrevVisit poster's websiteMSN Messenger
Vis innlegg fra:      
Start Nytt TemaSvar på Tema Vis forrige temaEmail til en venn:List users that have viewed this topicLagre dette emnet som en filPrintable versionLogg inn for å lese dine uglebrevVis neste tema

Vis neste tema
Vis forrige tema
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

Alle tider er GMT + 1 Time

1911 Attacks blocked
:: Powered by phpBB2 Plus based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: Guild Wars Alliance 1.53 converted by anghelSTUDIOS ::
:: Original phpBB2 Guild Wars Alliance Theme by Daniel of Gaming Exe :: Mods and Credits ::