Forum startsiden
Bardensberetning Rollespill Hovedsiden Startsiden
 Hjelp  •  Søk  •  Innstillinger  •  Grupper  •  Bli Medlem  •  Profil  •  Logg inn for å lese dine uglebrev  •  Logg inn
Vis neste tema
Vis forrige tema

Start Nytt TemaSvar på Tema Vis forrige temaEmail til en venn:List users that have viewed this topicLagre dette emnet som en filPrintable versionLogg inn for å lese dine uglebrevVis neste tema
Av Innlegg
Tighron
Æresmedlem

Ble medlem: 29 Des 2006
blank.gif
Legg utSkrevet: Tirs Sep 29, 2009 8:46 pm  Tittel:  Tighron's rotehjørne. Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Fant denne en dag jeg luska rundt på den store verdens veven. Genialt til å være fra en D&D kampanje.

"This actually happened in one of my campaigns not too long ago. My character was Draylon, a human bard, then Nael, an elven druid, Steelfist, a monk warforged, Zar'rac, a drow ranger, and another ranger whos name I can't remember at the moment... Anyway, we were fighting an Orcwart and, because of a particular someones idea, the "Incredible" battle ended rather quickly...

Zar'rac attacks with his flaming longsword and catches the orcwart on fire
Nael (OOC): Hey... Can I summon a fire elemental "INSIDE" the Orcwart
Me (DM): Um.... You can't be serious...
Nael (OOC): Yeah I'm serious!
Me: Ok... Here's the deal... I'm gonna roll for this and if you MANAGE to get "2" 20's then yeah you can do it...
Nael (OOC): Why 2?
Me: I wonder...
Nael (OOC): Fine...
I roll the die and get a 20... I paused for a moment... I rolled again and got another 20...!
Me: You've gotta be freaking kidding me........ You summon a fire elemental in this "Obviously" flamable Orcwart and this thing becomes a bonfire... The elemental is looking out of the Orcwart's mouth waving at us as if it half expected this to happen...
Everyone is rolling at this point
Me (Dumbfounded): You couldn't have just threw a fireball or something!? You just HAVE to set it on fire with and BEYOND overkill!?
Nael (OOC): Yep!
Steelfist: Anyone got marshmellows?
Zar'rac: I've got a live chicken!
Draylon: Why are you carrying a live chicken around!?
Zar'rac (already having killed and cooking the chicken): What's wrong with carrying a live chicken around?
Draylon: IT'S INHUMAN FOR ONE THING!
Other Ranger: This is the best fire ever...
Draylon: IT'S SCREAMING IN PAIN!!!
Zar'rac: That's what makes it so great!
Me (DM): Out of all things, I never thought it was possible to turn an epic battle for your lives into a horror and comedy...
Zar'rac (OOC): Why horror?
Me: You're cooking a chicken... Over a literrally screaming bonfire... That was made from burning an Orcwart in the most ungodly of ways..."

Slaø se om jeg finner igjen linken til nettstedet en gang.

Gemini Gender:Male Cat AvloggetPersonal Gallery of TighronVis Medlemmets ProfilSend uglebrevVisit poster's websiteMSN Messenger
Tighron
Æresmedlem

blank.gif
Legg utSkrevet: Ons Sep 30, 2009 7:48 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

For en tid tilbake hadde jeg noen merkelige og spennende drømmer, som jeg etterpå klarte å skrive ned de grunnleggende konseptene fra, og som jeg har jobbet litt med for å forme til et utgangspunkt for en historie. Selv synes jeg hovedhistorien er god og kan bli til noe stort, men av nysgjerrighet vil jeg gjerne høre hva andre synes.

Hovedtanken er en fullstendig ny tolkning av 2012 profetiene vi har hørt så mye mass rundt de siste ti årene.

Atlantis, Lemuria og den tredje søsteren.

Datoen ligger rundt høsten 2012.
En ny, ukjent øy dukker opp ute på havet. Den ble ikke dannet ved vulkansk eller geologisk aktivitet, men avdekket seg selv som om et teppe ble slått til side. Skaper store omveltninger og kaos i den politiske verden, og oppdagelsen blir holdt hemmelig ved manipulering av kart og begrensning av adgang ved skipsfart.

Flere nasjoner går sammen om å sende en forsker ekspedisjon til øya ledet av britene/amerikanerne. Etter noen dager blir all kommunikasjon med gruppen avbrutt og de blir erklært forsvunnet. Nye konflikter skapes, og etter en lang nøling blir en ny, større ekspedisjon organisert, denne sterkere rustet med militære enheter og strengere sikkerhets rutiner. Hovedpersonen vis øyne blir vår forteller gjennom historien er med i denne andre gruppen, enten som forsker eller soldat.

Den andre ekspedisjonen oppnår kontakt med de innfødte beboerne på øya og oppdager de første sporene av en eldgammel kultur som ikke har stått stille siden den sist så verdens lys. Når først språk barrieren har blitt brutt, delvis ved å ty til gamle språk og De Gamles teknologi kan ekspedisjonen lære om og av øyboerne. Man tror først teknologien er et hakk mer avansert enn vår moderne, men man lærer snart at den faktisk er basert på den siste resten fra virkelig magi som en gang fantes for årtusener siden.

Øya er den tredje søsteren til Atlantis og Lemuria, og bekrefter at disse en gang fantes. Den første beretningen om katastrofen som adskilte de tre øyene fra resten av verden og muligens ødela andre kulturer inne på fastlandet blir delt med forskerne. Historier nedskrevet og bevart i bibliotekene deres og eventyr som har gått i munnlære forteller om magiens sakte forsvinning og verdens opprør inn i kaos.

Ekspedisjon nummer to finner ut at den første ekspedisjonen møtte De Gamle og lærte mye fra dem, og de gjengjeldte tjenesten med gammel kunnskap og lærdom. Men etter noen uker reiste forskerne ut i villmarken for å undersøke det biologiske mangfoldet og ryktene til De Gamle om noen glemte ruiner på andre siden av øya. Siden den gang har de ikke sett en eneste en av dem.
--
Noen av de videre skribleriene mine tar for seg videre konflikter når "uønskede" gjester tar seg inn på øya, deriblandt kriminelle og bortkomne turister. Ekstra problemer for den militære enheten som fulgte med den andre ekspedisjonen, og problemet med spådommene rundt "ende tiden" når 21 desember 2012 nærmer seg faretruende.

Alle tanker og responser er satt pris på.

Gemini Gender:Male Cat AvloggetPersonal Gallery of TighronVis Medlemmets ProfilSend uglebrevVisit poster's websiteMSN Messenger
Tighron
Æresmedlem

blank.gif
Legg utSkrevet: Søn Jan 17, 2010 11:05 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Ønsker å beklage min litt lange "dvale" til alle forventningsfulle gjengangere her på forumet. Jeg har hatt den tiden jeg trenger til p skrive, men har blitt distrahert, avglemt, forført og masse annet som gjorde at jeg ikke skrev på historien vår.
(unskyldninger, unskyldninger...... er vel bare jeg som er så surrete Razz)

Skal nå være tilbake så godt som noen gang, og skal lese meg opp på historien og litt på bakgrunnen jeg lagret før jeg..."forsvant".

Kan bli gøy å se hva jeg gjør med Havkongenes Imperie etterhvert.

Vis innlegg fra:      
Start Nytt TemaSvar på Tema Vis forrige temaEmail til en venn:List users that have viewed this topicLagre dette emnet som en filPrintable versionLogg inn for å lese dine uglebrevVis neste tema

Vis neste tema
Vis forrige tema
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

Alle tider er GMT + 1 Time

1911 Attacks blocked
:: Powered by phpBB2 Plus based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: Guild Wars Alliance 1.53 converted by anghelSTUDIOS ::
:: Original phpBB2 Guild Wars Alliance Theme by Daniel of Gaming Exe :: Mods and Credits ::