Forum startsiden
Bardensberetning Rollespill Hovedsiden Startsiden
 Hjelp  •  Søk  •  Innstillinger  •  Grupper  •  Bli Medlem  •  Profil  •  Logg inn for å lese dine uglebrev  •  Logg inn
Vis neste tema
Vis forrige tema

Start Nytt TemaSvar på Tema Vis forrige temaEmail til en venn:List users that have viewed this topicLagre dette emnet som en filPrintable versionLogg inn for å lese dine uglebrevVis neste tema
Av Innlegg
Gabriella
Administrator

Ble medlem: 17 Des 2006
blank.gif
Legg utSkrevet: Tirs Sep 29, 2009 5:55 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Tighron skrev:

Selv mener jeg at det er en grense for de under 10/12 og en for de mellom 12 og 16/18, og en siste over, med tanke på hva som er "sømmelig/passer seg".
skulle noen av oss finne på noe kritikk verdig så si ifra så skal vi ordne opp, null problem.

det er en aldersgrense på 13 år for å være medlem av siden nettopp på grunn av at det finnes en grense for hvor mye vold en kan utelate......
har skrevet mer om dette her Smile

Aldersgrense!

Cancer Gender:Female Tiger AvloggetPersonal Gallery of GabriellaVis Medlemmets ProfilSend uglebrevSend e-postVisit poster's websiteMSN Messenger
Tighron
Æresmedlem

Ble medlem: 29 Des 2006
blank.gif
Legg utSkrevet: Tirs Sep 29, 2009 7:36 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Heh, når man er 22 så tenker man svært lite på aldersgrenser i det hele tatt, kanskje med untakk av en. Wink

Har på en måte nok med å rote mellom D&D bøkene og lappe sammen noe som kan passere for en historie, og litt terning gymnastikk for å gjøre ting sannsynlige.

Skal få til noe med kulten enten rett før eller rett etter jeg har dratt sørpå til folka mine til helga.

Edit: Har oppdatert karakter profilen min så den nå dekker alle gjenstandene jeg har med meg, så kan jeg ikke jukse meg til å ha flere ting "plutselig".

Gemini Gender:Male Cat AvloggetPersonal Gallery of TighronVis Medlemmets ProfilSend uglebrevVisit poster's websiteMSN Messenger
Tighron
Æresmedlem

blank.gif
Legg utSkrevet: Tirs Okt 13, 2009 2:28 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Aktiviteten vår har vært litt lav den siste uka, men håper vi ikke har gitt opp "igjen"... pausetid suger når man er i ett kreativt humør. Razz

Om ikke annet får jeg se om jeg kan finne på et solo eventyr å skrive om på en av sub-genrene våre, muligens noe Lovecrafte inspirert grøss med litt detektivarbeid inni. Bare for å holde inspirasjonen levende.

Det er ensomt her! Very Happy

Gemini Gender:Male Cat AvloggetPersonal Gallery of TighronVis Medlemmets ProfilSend uglebrevVisit poster's websiteMSN Messenger
Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Tirs Okt 13, 2009 4:56 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

jeg er inne i en kjip periode og har ikke helt funnet overskudds energien til å hive meg i kast med rs. har mange tanker og slikt om fortsettelsen, men har ikke fått kommet så langt. skulle også sende ut en masse mail til de andre medlemmene for å lokke dem inn... skal ta meg sammen og håper være i farten med mye gøy veeeldig snart:)

Cancer Gender:Female Tiger AvloggetPersonal Gallery of GabriellaVis Medlemmets ProfilSend uglebrevSend e-postVisit poster's websiteMSN Messenger
Tighron
Æresmedlem

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Okt 17, 2009 5:39 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Null problem, ta den tida du trenger. Gjelder egentlig for alle det.^_^
Så lenge jeg kan drive å små-surre med noen historier og har en mulighet for å dele dem med andre så klarer jeg meg ofte fint... mer eller mindre.

Blir nok litt tekster i Hula etterhvert, tror jeg kommer til å jobbe mest med spøkelses detektiven min fremover, så får vi se hvor det går.

Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 05, 2009 4:13 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

For at ikke alt skal bli så veldig forvirrende har jeg satt sammen en liten oppsummering av RSet så langt og håper det vil hjelpe alle til og lettere kunne skrive videre.

Flere barn har forsvunnet på mystisk vis den siste måneden rundt om i Terra, tettest i et område fra sørvest til nordøst og tynnere ut mot kantene i nordvest og sørøst.
Det har ryktes om kappekledde som stjeler barna fra deres hjem. Få spor finnes annet enn noen få vitner og en sort bok med rød stjerne og hvit sirkel i midten, som kidnapperne skal ha mistet.

Historien vår begynner i Morvin hvor alle spillerne, hittil, har kommet og fått nyss om boken.
Kridus Laft er mannen som på ukjent vis har fått boken i sin eie og nå. Uten å forstå dens betydning, ønsker han å selge den til høyst bydende på markedsplassen i Morvin. Saifi, Liia og Alezand blir alle trukket mot mengden og mens de to kvinnene finner sammen, treffes også Alezand en gammel kjenning ved navn Lacius Manares som også er der for å sikre seg boken.
Kvinnen ved navn Seliz holder seg også nær plassen men støter ikke på noen av de andre.

Kridus sine grådige hensikter holder på å gjøre han til en rik mann, før hele auksjonen blir avbrutt av en fremmed, mørkhudet mann, som ankommer plassen.
Mannen ved navn Rafus stjeler til seg boken, som han kaller Karavuk, ved hjelp av magi, mens hele forsamlingen på plassen står som forstenet, vel vitende om at mannen innehar en stor makt.
Alazand er den eneste som får gjort noe fornuftig, da han i siste liten, da mannen forsvinner, får merket han med sporings magi.

Senere vil skjebnen ha det til at Alazand, Liia og Saifi møtes på ”Den ville stut”. Her letter de på sine tanker og finner ut at det vil være best å samarbeide om å finne både boken og barna.
Det kan også nevnes at ingen enda har sett Saifi sitt ansikt eller aner hennes rase og ingen vet at Liia, som presenterer seg som Elios, er blind, en svakhet hun ikke ønsker å røpe.

De nye vennene skilles for å kjøpe seg det de trenger til den lange reisen.
Alezand gikk og kjøpte seg noen ingredienser til magiske eliksirer og fikk med seg en relikvie av ”Arin med de syv fingre”.
Liia går rett til porten der de alle skulle møtes når de var rede, her har hun et merkelig møte med en hund, før Saifi kommer mot henne.
Vinta Niteilsson kommer helt fra Isgats, i oppdrag fra keiseren, for å undersøke tilfellene med de forsvunne barna og finne ut om de er mulige å finne. På dette tidspunktet befinner han ser også ved byporten og gir seg i snakk med resten av følget før alle fire, begynner å følge sporingen som Alezand har markert Rafus med og går nord-vest mot Taks som ligger tre dagers marsj unna.

Yppersteprest og magiker, Taran fra Arras, ankommer Taks og gir seg i tale med kong Hefnar.
Han forteller kongen at han har blitt oppsøkt av en utsending fra vokterne og har blitt bedt om å få tak i kongens lorgnett, som er nødvendig å se gjennom om en skal kunne forstå noe av skriften i boken som kidnapperne har etterlatt seg (samt at en må inneha en visse magiske evner).
Kongen gir Taran lorgnetten og myndigheten til å handle direkte under hans krone…

Viktige karakterer som er nevnt så langt:
Liia, menneske, en blind åndemaner fra sumpriket i øst.
Alezand, menneske, magiker fra Garan.
Saifi, halv-alv, kriger fra Arras.
Seliz, menneske, Seer med en ukjent fortid.
Vinta, menneske, student av det paranormale fra Isgats.
Taran, alv, yppersteprest og magiker fra Arras.
Kong Hefnar, menneske, konge av Marada.
Rafus, menneske, necromancer og magiker fra ørkenriket i sør.
Keiser Wendele, menneske, keiser av Isgats.

Så langt har vi altså kommet. En god begynnelse, med en spennende fortsettelse.
Dette sendes alle medlemmene så alle nå vil ha muligheten til å oppdatere seg og lettere kunne hoppe inn i historien.
Oppsummeringen blir også lagt ut på RSets OOC.

Det opplyses også om at det vil bli skrevet videre på historien, hver uke, uavhengig av alle spilleres deltakelse, slik at det ikke skal stoppe opp.
Dette går som oftest greit, siden mye av det som blir skrevet ofte er indre reflektering over saker og ting, så mest sannsynlig vil ingen falle av:)

Fortsettende Oppdatering! 05.12.09

Rafus er på vei med boken til Taks.
Mens Rafus ferdes gjennom skogen åpner en portal seg og en av hans arbeidere, gnargen Jarvis stiger frem og meddeler om at de var nær ved å gjøre et gjennombrudd på utgravingene i en krypt i ørkenen. Rafus gleder seg over at det mektige sverdet Kandar som kan kløyve gjennom, tre, stein og jern, snart vil være hans så snart han får levert boken og dratt til ørkenen igjen.
Rafus kommer frem til et hus i skogen, hvor han har vert tideligere og liket etter beboeren fortsatt ligger der inne.

Alezand, Vinta, Saifi og Liia har slått leir i skogen.
Alezand og Vinta blir kjent og snakker om magi og keiseren Wendele og parapsykologi studiene i Isgats, som har fokus på over-sanselige fenomener, som tankeoverføring, drømmetydning og telepati.
Alezand håper Isgats snart kan forenes i enighet og harmoni med de andre magiske landene.
Alezand tilbyr å lære Vinta magi, noe han sier han må tenke litt på.

Keiser Wendele i Isgats sniker seg inn i generalkonsul Maledicus sin bolig i Swals-aleen, som i denne tiden er et museum til Maledicus sin ære. Her stjeler keiseren ringen hans og rømmer derfra.

I en underjordisk hule pådrives et mystisk ritual med kappekledde. Ahkala Kanis Heram deres leder, får beordret en jente drept på alter av bøddelen Derham. Barnets organer og blod blir fjernet fra kroppen før det gjøres klart til neste sermoni.

Saifi tar seg nær av at de andre har sett at hun er halvalv. Vinta sier det ikke gjør han noe, mens Alezand tenker over de fordommer mange har mot halvalver. Liia prøver å ikke røpe at hun ikke kan se noe.

Wendele tar på seg ringen og blir sugd inn en portal og ender opp i skogen et sted. Han kaster ringen fra seg og hopper tilbake inn i portalen igjen før den forsvinner.

Alezand forteller historien om banderøveren Arumas og hans skatt som befinner seg i en eller annen skog og aldri ble funnet.
Siden sovner alle.
Liia våkner og ser hunden fra tidligere som får henne til å føle at de må dra videre nå og følge dens retting.
Vinta drømmer om ringen helt til Liia vekker han ved et rop.
Liia begynner gå raskt inn i skogen med Vinta like etter seg. Men Vita mener det er galskap å gå uten å vite hvor og snur seg for å gå tilbake. På veien går han seg vill og snubler over et lommeur og ringen som Wendele mistet.
Alezand kommer etter Vinta og de to bestemmer seg for å dra tilbake til leirplassen.
Liia forteller Saifi om hunden som kaller henne og forteller at noen har død i nærheten for ikke så lenge siden.

Vi får vite mer om Derham. At han presses av mystikeren Ahkala og at de jobber for en keiser. Derham går til havnen og inn en grønn dør til noe som minner om et forlatt verthus. Her hilser han på dekksgutter fra fartøyet Huggormen før han går ned i kjelleren.
Der nede har han et hemmelig møte med en mann som skaffer han smugler varer og Derham lover han et skip ved neste levering.

Vinta vekker Alezand og spør han om han vet noe om ringen han har funnet. Alezand kan ikke si noe sikkert uten å ha sjekket med bøkene sine sier han. De slukker bålet ved leirplassen og går vestover for å finne de to andre i følget.
Saifi og Liia stopper opp for å hvile.

Hagge er i Morvin og lister seg frem til et gammelt hus der han venter forså å drepe Kridus Laft, bokens eier før Rafus tok den.
Han drar med seg liket inn i et hus og ned i en kjeller der han begynner å utføre et ritual.

Rafus våkner opp av da solen skinner inn og det er en ny dag. Han løper raskt ut av huset fordi han blir kvalm av stanken til den døde. Han går innover skogen og nærmer seg stadig Taks da han plutselig merker at boken ikke er i lommen hans og han snur brått om

Prins Elann Marsken Al-Ugthera den Andre, eneste gjenlevende sønn i arvefølgen til Øy Imperiet, vandrer gjennom slottet sitt på vei mot faren Garral Inun Al-Ugthera, Keiser over Øyenes Imperie i tjuefem år. De krangler fort før prinsen går mot søsterens rom.
Kerinne og prinsen snakker om sin far og hans elsk på den andre sønnen som forsvant på havet og er tatt av Havheksen Hariga.
Vi får vite at Elann kjenner Derham og har planer med han.

Saifi og Liia har kommet frem til hytten og sett Rafus forlate stedet. I stedet for å følge han gjemmer de seg. Siden går Saifi inn i huset for å lete etter spor.

Cone kommer gjennom en portal og ender opp i en landsby ved kysten.
Han entrer et inn og søker ly for natten men sier han snart må reise videre på sitt oppdrag.

Og herfra fortsetter eventyret…

Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 05, 2009 6:49 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

I`m ba-a-ck:D

Jeg har skrevet et nytt innlegg.
Det ble ganske langt og brutalt får en vel si...
jeg er fult klar over at jeg bryter noen frihetsregler i den forstand at jeg alt har bestemt at Rafus skal få lov til å komme unna.

Noen kommentarer til det jeg har skrevet.

1. Rafus er på vei hjem til ørkenlandet og vil ikke bli mulig å stoppe i dette RS. Det vil derimot være mulig at vi ser han igjen i et annet RS senere og at han kan stoppes da:)
Om noen blir fortvilet over det så husk at det er boken og barna som er oppdraget i dette rollespillet.

2. Ja, Liia er død i den forstand at kroppen hennes ikke kan vekkes til live.
Det vil ikke nødvendigvis si at hun er ute av RS.

3. Dere har boken og vil ikke miste den igjen så lenge dere husker navnet dens (den vil komme til dere så lenge dere kaller på den og er bare så og så langt fra den).

4. HVA VENTER DERE PÅ! KOM DERE TIL TAKS:)

Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 05, 2009 9:04 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Så herlig å se at både Archen og Tom Bombadil er i full gang med i RS`et:D
velkommen til dere begge.

Archen

Ble medlem: 24 Aug 2009
norway.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 05, 2009 10:17 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Takk for den varme velkomsten, jeg ser frem til å tilbringe mesteparten av julen her Very Happy
Og om jeg kan få fatt i Aurora håper jeg at han skriver litt og Razz

Virgo Gender:Male Dog AvloggetPersonal Gallery of ArchenVis Medlemmets ProfilSend uglebrevSend e-post
Tom Bombadil

Ble medlem: 25 Aug 2009
norway.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 05, 2009 10:17 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Takk for det Smile Eg håper eg ikkje øydelegg noko eller noko sånt :S

- Tom Bombadil

Aries Gender:Male Pig AvloggetPersonal Gallery of Tom BombadilVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 05, 2009 10:18 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

nei da:) alt er i skjønneste orden;)

Tom Bombadil

norway.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 05, 2009 11:16 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Foreløpig Wink Neida, eg skal nok klare meg ganske bra så snart eg har fått lest opp på "lore"* her på forumet Smile

* = Er det eit godt norsk ord for det?

- Tom Bombadil

Aries Gender:Male Pig AvloggetPersonal Gallery of Tom BombadilVis Medlemmets ProfilSend uglebrev
Gabriella
Administrator

blank.gif
Legg utSkrevet: Lør Des 05, 2009 11:46 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Etter å ha blitt fortalt av Nightwolf hva "lore" betyr så velger jeg si "ja" hehe:P

Archen

Ble medlem: 24 Aug 2009
norway.gif
Legg utSkrevet: Søn Des 06, 2009 9:37 am  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Encyclopædia Britannica/lore sier:
Sitat:
LORE, properly instruction, teaching, knowledge. The O. Eng. lár, as the Dutch leer and Ger. Lehre, represents the Old Teutonic root, meaning to impart or receive knowledge, seen in “to learn,” “learning.” In the Gentleman's Magazine for June 1830 it was suggested that “lore” should be used as a termination instead of the Greek derivative -ology in the names of the various sciences. This was never done, but the word, both as termination and alone, is frequently applied to the many traditional beliefs, stories, &c., connected with the body of knowledge concerning some special subject; e.g. legendary lore, bird-lore, &c. The most familiar use is in “folk-lore” (q.v.).

De mest passende ordene på norsk ville vel være "lære" eller "kunnskap" (rettet til Tom Bombadil's spørsmål).

Virgo Gender:Male Dog AvloggetPersonal Gallery of ArchenVis Medlemmets ProfilSend uglebrevSend e-post
Tom Bombadil

norway.gif
Legg utSkrevet: Søn Des 06, 2009 12:17 pm  Tittel:  (Intet navn) Svar med sitatBottom of PageTil toppen

Det fungerer, men eg føler ikkje heilt at det beskriver det i alle tilfelle. Men det går, betre å bruke dårlege norske ord enn engelske Wink

- Tom Bombadil

Vis innlegg fra:      
Start Nytt TemaSvar på Tema Vis forrige temaEmail til en venn:List users that have viewed this topicLagre dette emnet som en filPrintable versionLogg inn for å lese dine uglebrevVis neste tema

Vis neste tema
Vis forrige tema
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

Alle tider er GMT + 1 Time

1911 Attacks blocked
:: Powered by phpBB2 Plus based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: Guild Wars Alliance 1.53 converted by anghelSTUDIOS ::
:: Original phpBB2 Guild Wars Alliance Theme by Daniel of Gaming Exe :: Mods and Credits ::